Θέματα νησιωτικότητας – Αποζημιώσεις εκτός έδρας – βαθμολογική εξέλιξη – Νομική εκπροσώπηση – Μέσα ατομικής προστασίας.

WWW.SYNANK.GR
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΕ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
(ΠΡΩΗΝ) ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΚΥΚΛΑΔΩΝ

αρ. πρωτ. : 310

Ερμούπολη : 08-07-2016

ΠΡΟΣ :
1. Αναπληρωτή Υπουργό ΕΣΔΑ. κ. Χ. Βερναρδάκη
2. Βουλευτές ν. Κυκλάδων
3. Περιφερειάρχη κ. Γ. Χατζημάρκο
4. Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων κ. Γ. Λεονταρίτη
5. Περιφερειακό Συμβούλιο Ν. Αιγαίου

ΚΟΙΝ.:
1. Μέλη ΣΥΝΑΝΚ
2. ΣΥΠΝΑΠΕΔ

Θέμα : Θέματα νησιωτικότητας – Αποζημιώσεις εκτός έδρας – βαθμολογική εξέλιξη – Νομική εκπροσώπηση – Μέσα ατομικής προστασίας.

Η πολυνησιωτική Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου δεν έχει ούτε την ελάχιστη απαιτούμενη στελέχωση για να λειτουργήσουν ικανοποιητικά οι υπηρεσίες της σε όλα τα νησιά, καθώς το προσωπικό των πρώην 2 Νομών, συρρικνώθηκε ακόμη περισσότερο με αποτέλεσμα να υπηρετούν αυτή τη στιγμή περίπου 480 υπάλληλοι όταν ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός (όπως προκύπτει από πλήθος εγγράφων) για μια στοιχειώδη λειτουργία των υπηρεσιών είναι 650 υπάλληλοι. (βλ. συνημμένο 8σχετ.1, Υπόμνημα προς τον τότε Υπουργό Εσωτερικών, Φεβρουάριος 2013).
Η εξαιρετική της υποστελέχωση σε συνδυασμό με τον κατακερματισμό των υπηρεσιών λόγω του έντονου νησιωτικού χαρακτήρα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, έχει παγιώσει ως κανόνα την ενασχόληση των λιγοστών της υπαλλήλων με πλείστα αντικείμενα (και επικαλυπτόμενα, ταυτόχρονα και με την άσκηση παράλληλων καθηκόντων σε δύο Διευθύνσεις ή Τμήματα) και την σχεδόν καθημερινή πέραν του ωραρίου -πολλές φορές και Σαββατοκύριακα- απασχόλησή τους, προκειμένου να διεκπεραιωθεί εντός προθεσμίας ο όγκος εργασίας που τους ανατίθεται και η οποία ενασχόληση δεν αποζημιώνεται.
1. Η μετακίνηση των υπαλλήλων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου δεν είναι δυνατόν να υπολογίζεται με αποστάσεις σε μίλια. Οι ιδιαίτερες συνθήκες μια πολυνησιωτικής Περιφέρειας πρέπει να λαμβάνονται υπόψη σε αυτή την περίπτωση καθώς τα δρομολόγια των πλοίων είναι πολλές φορές σπάνια, ιδιαίτερα κατά την χειμερινή περίοδο και οι συνθήκες μετακίνησης από νησί σε νησί εξαιρετικά δυσχερείς. Παραδείγματος χάρη μία μετακίνηση από τη Σύρο στη Κέα ή στην Τήνο που θα επιστρέψεις μετά τη μία η ώρα τη νύχτα δεν είναι δυνατόν να θεωρείται αυθημερόν, ή σε μετακίνηση από τη Νάξο στο Κουφονήσι που είναι μικρότερη από 20 ν.μ. να μην έχει δικαίωμα διανυκτέρευσης. Στη περίπτωση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου κάθε μετακίνηση πρέπει να αποσυνδεθεί από όριο αποστάσεων και να θεωρείται εκτός έδρας με ολόκληρη αποζημίωση και με δικαίωμα διανυκτέρευσης (εάν απαιτείται). Επιπλέον πρέπει να αυξηθεί το όριο των ημερών εκτός έδρας τουλάχιστον στις 80 ημέρες,
Επιπλέον μετακινήσεις εκτός έδρας απαιτούνται για επιβλέψεις, για αυτοψίες και ελέγχους από όλες τις ειδικότητες. Επομένως θα πρέπει να μην υπάρχει περιορισμός στο βαθμό και στην ειδικότητα του υπαλλήλου που μετακινείται. Και σε κάθε περίπτωση να λαμβάνεται υπόψη η νησιωτικότητα που είναι κατοχυρωμένη και από το άρθρο του 106 §1 του Συντάγματος.
2. Στο Σχέδιο Νόμου για την κινητικότητα στο άρθρο 8, προβλέπεται για τους υπαλλήλους που μετατάσσονται σε υπηρεσίες των απομακρυσμένων-παραμεθόριων και ορεινών-νησιωτικών περιοχών και παραμένουν για τουλάχιστον τρία (3) έτη, μείωση του χρόνου για βαθμολογική προαγωγή κατά δύο (2) έτη. Θεωρούμε ότι για λόγους ισονομίας και ικανοποίησης του αισθήματος δικαίου για τους συναδέλφους που υπηρετούν στις περιοχές αυτές εδώ και χρόνια, θα πρέπει να υπάρξει η ίδια πρόνοια, δηλαδή να μειώνεται ο χρόνος βαθμολογικής εξέλιξης ομοίως κατά δύο έτη στους υπαλλήλους που υπηρετούν ήδη σε απομακρυσμένες-παραμεθόριες και ορεινές-νησιωτικές περιοχές.
3. Διατήρηση του επιδόματος της §2 του άρθρου 15 του ν. 4024/2011, όπως αυτό προσδιορίζεται πλέον στο άρθρο 19 του ν. 4354/2015 και έκδοση της απόφασης προσδιορισμού των περιοχών στις οποίες οι υπηρετούντες υπάλληλοι δικαιούνται το ως άνω επίδομα. Στις περιοχές αυτές πρέπει να ενταχθεί και το σύνολο των Κυκλάδων για τους λόγους που αναφέρονται αναλυτικά στο συνημμένο έγγραφο (Σχετ.2, Βασικοί λόγοι διατήρησης επιδόματος).
4. Στο Σχέδιο Νόμου για τη ρύθμιση θεμάτων Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού στο άρθρο 21 “Νομική στήριξη υπαλλήλων ΟΤΑ” θεωρούμε ότι πρέπει να προβλεφθεί νομική στήριξη στους υπαλλήλους και στα αστικά δικαστήρια, καθώς η παραπομπή σε ποινικά δικαστήρια κατά την εκτέλεση του καθήκοντος, για λόγους υστεροβουλίας ακολουθεί και άσκηση αγωγής στα αστικά δικαστήρια. Η δυσχερής δε οικονομική κατάσταση των συναδέλφων δεν επιτρέπει την νομική εκπροσώπηση τους, γεγονός που τους καθιστά ιδιαίτερα ευάλωτους σε αγωγές τέτοιου είδους.
5. Στο ίδιο σχέδιο νόμου στο άρθρο 52 που αφορά τα μέσα ατομικής προστασίας να διευκρινιστεί ότι η προμήθεια των ειδών αυτών, αφορά και υπαλλήλους ΟΤΑ β’ βαθμού, όπου αναφέρεται ΟΤΑ γενικά, καθώς και οι ΟΤΑ β’ βαθμού διαθέτουν υπηρεσίες που απαιτείται η χρήση μέσων αυτοπροστασίας (υπάλληλοι που διενεργούν αυτοψίες, αδειοδοτήσεις, ελέγχους).

Για το Δ.Σ. του Συλλόγου

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο     ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Οδυσσέας Ευθυμίου         Θανάσης Δρόσος